10 Haziran 2013 Pazartesi

"ERKEK ANNESİ" OLMAK


Bugünlerde lugatımda "erkek annesi olmak" diye bir kavram var. Hiç düşündünüz mü bunu? Hayır, "biyolojik" erkek annesi olmaktan bahsetmiyorum. 





Belki de bunun tam olarak karşılığı "içindeki erkeğin daha baskın olması"dır. Erkek çocuğa hamile olan anne adaylarına yönelik "erkek çocuk anneyi güzelleştirir" denir. Ve bu fetüsün annenin erkeklik hormonlarını almasına dayanan bilimsel bir gerçektir. İşte belki de bütün suçlu bu hormonlar :)



Kimlik tespiti yapalım buyrun... Övünmeyi sever, sürekli yedirmekle uğraştıkları için hafif kiloludurlar. Sadece erkek çocuğu olan bir anne olarak değil, komşu olarak, patron olarak, çalışan olarak da düşünebilirsiniz. Komşu olarak ilk karşılaştıklarında şöyle bir süzer karşısındakini. O'na göre herkesin bir kusuru mutlaka vardır. En çok sesi çıkan insanlardan biridir. Sürekli yönlendirmek ister. 

Siz hiç duydunuz mu kız çocuğu annesinin çocuğuna "sırtın terliyken su içmiyorsun değil mi" diye tembihlediğini? Ya da "aferin aslan kızım, nasıl da aldattın çocuğu, sana erkek mi yok" cümlesini? İşte tam da bunu kastediyorum. Bahsettiğim karakterin her zaman erkeklere zaafı vardır. Erkek çalışan, erkek evlat, erkek yönetici, erkek arkadaş/dost... Dikkat edin, bu insanların anneleriyle araları çok iyi değildir. Belki de "erkek egemen toplumumuzun kemik parçasını oluşturan bir kitle" olarak da tanımlanabilir bahsettiğim insanlar. Neden özellikle "erkek annesi" olarak tanımladım bu kitleyi bilmiyorum ama öyle işte, Burçin'ce :) Ama zaten işin ilginç yanı, bahsettiğim özelliklere sahip insanların çoğu gerçekten erkek annesi :)

Benim annemin de erkek evladı var mesela ama benim annem biraz önce kimliğini oluşturduğumuz "erkek annesi" profiline uymuyor. Sakindir, her zaman 2 çocuk annesi değil de liseli bir kız çocuğu gibidir, bulunduğu ortamda konuşulan kendisiyle ilgisi olmayan hiçbir şeye karışmaz, sonradan da hatırlamaz, rengi pastel tonlarıdır.

İleride erkek evladım olsun çok isterim, ama hiçbir zaman "erkek annesi" olmayacağımı biliyorum. 

Umarım anlatabilmişimdir ne demek istediğimi?

Yarın daha aydınlık günlere uyanabilmek dileğiyle...
Sevgilerimle,
Burçin Ünüvar
Bu Yayını Paylaş:
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

2 yorum

  1. canım ne güzel dile getirmişsin. tam da evet budur dediğim bir yazı olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canım benim çok teşekkür ederim güzel yorumun için, beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili düşüncelerin ve yorumun benim için önemli.

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© Beyaz Madam
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Editleyen Özel Çizim
Admin Panpa