19 Kasım 2013 Salı

BİR PR'CININ GÖZÜNDEN...

Hem PR'cı olup hem blogger olmanın hem kolaylığını hem zorluğunu bir arada yaşıyorum bu günlerde :) Kolay, çünkü zaten sürekli haber üretip haber yaratıyorum. Zor, çünkü haber bolluğu içerisinde zaten habere doyuyorsun, dolayısıyla kendi bloguna vakit ayırmakta zorlanıyorsun :) Instagram ve Twitter'da beni takip edenler daha iyi bilir, genelde anlık paylaşımlara daha çok vakit ayırdım bu güne kadar. Ama çok fazla konu birikti ve bir şekilde vakit bulup burada da paylaşımlarımı hızlandıracağım artık :)




Bugün sizlerle Reklamazzi.com'a yazdığım, Avon'un muhteşem yükselişiyle ilgili yazımı paylaşmak istedim. Eskiden sektörün 3 atlısı "basın bülteni yaz, gazeteci tanı ve Medyatava'yı takip et" varken, uzun süredir bir de Reklamazzi.com eklendi bu kriterlere. Reklamazzi.com çatısı altında yazılarım devam edecek. Sizlerle buradan da paylaşacağım. Keyifli okumalar...

Ayrıca Avon'un Pazarlama Müdiresi Tuğçe Akman ile de bir röportaj gerçekleştirdim. Markayı detaylı tanımak isteyenler için röportajın linkini de paylaşıyorum:

http://www.reklamazzi.com/avon-pazarlama-mudiresi-tugce-akman-markayi-anlatti-141819.htm


AVON TÜRKİYE'DE BEŞ YILDIR TAKI VE AKSESUAR SATIŞI YAPIYOR

10.10.2013 12:06:58

Marka Yöneticisi Burçin Ünüvar Avon'u yazdı..


PR, hiçbir zaman rutin bir meslek olmadı. Özellikle son dönemde farklı bir çizgide ilerliyor. Mesleğe yeni adım atanlar eski PR’dan habersiz, eski PR’cılar yeniye adapte olma peşinde. Artık markalar, halkla ilişkilerin gücünü kanıtlamak konusunda zorlanmıyorlar ve geç kalmıyorlar.
Günümüzde markaların, kendilerini bugünkü ve gelecekteki dünyaya kanıtlamak için, zaman zaman yeniden yorumlanmaya ve keşfedilmeye ihtiyaçları var.
Döneme en iyi ayak uyduran markalardan biri Avon… Klasik, elden ele gezen kataloglarıyla, sadece makyaj malzemesi satan bir kozmetik firması değil artık o... Kozmetiğin yanı sıra son 5 yıldır Türkiye’de takı ve aksesuar satışı da yapan Avon, modayı takip eden, ürün gamına aksesuar ekleyen, marka yüzleriyle ve medyayla ilişkisiyle trend bir marka haline geldi.

Geçen yıl dakikada 5 adet Avon takısı satılmış!
Yılda 300’ün üzerinde koleksiyon ile Avon, sezon modasına ve özel günlere uygun takılar, yine sezon modasını yansıtan ürünlerle kalpleri fethediyor. 40 yaş ve üstü yabancı mankenleri kullandığı dönemi de geride bırakarak, hepimizin yakından tanıdığı ve hedef kitlesinin sevdiği isimleri celebrity olarak kullanıyor. Ki bu durum güzellik ve moda dünyasını yakinen takip eden biri olarak, beni de çok sevindirdi.
Bir dönem Atiye’nin marka yüzü olarak kullanılmasını fiyasko olarak düşünüyorum. Ama, yeni erkek parfümü lansmanında çalıştığı Engin Altan Düzyatan ve yeni sezon koleksiyonunu tanıtmak için çalıştığı Hadise ile bence Avon, kimliğini oturttu. Her şeyden önce, Avon yeni halkla ilişkiler dönemine çok güzel adapte oldu. İlginç hediye fikirleri, yaratıcı basın lansmanlarıyla, ambalajları ve dünya kozmetik trendine uyumuyla Avon, bu adaptasyon sürecini tamamlamış bulunuyor.

Avon’un her geçen gün yeni yüzler, ürünler ve ambalajlarla tüketicilerinin karşısına çıkmasına ilişkin Avon Pazarlama Müdiresi Tuğçe Akman ise şunları söylüyor: “Avon olarak 127 yıllık deneyimimiz ve 100’den fazla ülkede edindiğimiz farklı pazar tecrübelerimiz ile dinamik bir yapıya sahibiz. Bu özelliğimiz ile sürekli yeni ürünler geliştiriyor, içeriğinden ambalajına kadar yeniliklerimizle hayatları güzelleştirmeye devam ediyoruz. Aynı zamanda Türkiye de Avon markası için önemli bir pazar. Dolayısıyla gerek ürün geliştirme gerekse pazarlama alanına önemli yatırımlar yapıyoruz.

Müşterilerimizin de gördüğü bu gelişim için çok yoğun çalışıyor ve kozmetik pazarında yenilikçi konumumuzu korumaya devam ediyoruz. Bu çalışmalarımız sonucunda parfüm ve makyaj kategorilerinde pazar lideriyiz.”

Umarım diğer markalar da bir an önce, yeni PR dünyasının gereklerini görür, para ve marka çemberinden çıkıp konuya daha geniş bakabilirler.

İyi dileklerimle,
Burçin Ünüvar



Bu Yayını Paylaş:
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

2 yorum

  1. PR'ın önemini çabuk kavrayan hızla yükselişe geçiyor bu gerçek. Halkla İlişkiler mezunu bir blogger olarak çok seviniyorum bu duruma. Ancak bunun yanısıra Avon ürün kalitesini de oldukça yükseltti. Daha 5-6 sene öncesine kadar hiçbir ürününü kullanamazdım, alerji yapardı. Şimdi high-end markalarla yarışacak ürünleri var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Teşekkürler yorumunuz için...

      Sil

Konuyla ilgili düşüncelerin ve yorumun benim için önemli.

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© Beyaz Madam
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Editleyen Özel Çizim
Admin Panpa