23 Ekim 2022 Pazar

LOHUSALIK NASIL GEÇİRİLMELİ

Anne olacağınızı öğrendiğiniz ilk hamilelik anda anne oluyorsunuz. Bu yüzden de annelik çok kıymetli, çok özel... Harika bir hamilelik geçirdiniz ve mucizevi bir doğumla bebeğinizi kucağınıza aldınız. Bir nevi şok ve idrak sürecini atlattınız. Sıra pekiştirmede; yani lohusalık.

Kucağınıza bir bebek veriyorlar. Size ait, size muhtaç. Sadece size ihtiyacı olan, sadece sizin kokunuzu tanıyan, sizinle sakinleşebilen bir bebek. Sizin yavrunuz... Hamileliğinizin ilk anından beri yaşadığınız, doğumda arşa değer o yoğun duygular, doğumdan sonra da bebeğinizi korumak, O'nu mutlu ve huzurlu hissettirmek için çalışıyor. 


Benim sürecim tamamen bebeğime odaklanmamla rahat geçti. Hem de ne odaklanma. Öyle bir psikoloji ki, bebeğinize kimse dokunmasın istiyorsunuz. Çünkü bebeğinizin sadece size ihtiyacı olduğunun farkındasınız. O mutsuz olmasın, kendisini yalnız hissetmesin diye, tüm dünyayı mutsuz etmeyi göze alıyorsunuz. Yeri geliyor, o ağladıkça siz de ağlıyorsunuz. Duygularınızı en iyi şekilde yaşamanızın, bu süreci en keyifli atlatmanızın yolu, annelik hislerinizi ve bebeğinizi dinlemeniz. Ben bebeğimi hep kucağımda uyuttum.

Bebeğimle hep konuştum, O'na O'nu ne kadar sevdiğimi anlattım. Bunu yapmak anneyi çok rahatlatıyor. "Kucağına alma, alışır" diyenlere kulak asıp da, bebeğinizin en güzel günlerini sizden uzak geçirmesine izin vermeyin. Gece kucağımda bebeğim varmış gibi sallanmalarım, yastığıma "pış pış" yapmalarım da bana kalan unutulmaz anılar oldu.

Tüm bunlar yetmezmiş gibi, bir de "Bu bebek neden ağlıyor", "Acaba hasta mı", "Zayıflamış galiba", "Neden emzik vermiyorsun", "Emzirebiliyor musun" gibi bir sürü cümleyle karşınıza gelenler olacak. Kulak asmayın. Kendinizden ve bebeğinizden emin olun. Süreci en sağlıklı şekilde geçirebilmeniz için sözüne koşulsuz güvendiğiniz ve bebeğinizi emanet edebileceğiniz, size destek olabilecek birinin sürekli yanınızda olması harika bir lüks. Ben şanslıydım, çünkü annem hep yanımdaydı. En azından suyunuzu getirebilecek, yastığınızı düzeltebilecek, bebeğinizin el kadar kıyafetlerini ütüleyebilecek bir güç yanınızda olabilirse, çok daha kolay geçirebilirsiniz.

Zaman çok hızlı geçiyor. Bebeğinizle her anın tadını çıkarabilmeniz dileğiyle. 


Bu Yayını Paylaş:
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 yorum

Konuyla ilgili düşüncelerin ve yorumun benim için önemli.

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© Beyaz Madam
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Editleyen Özel Çizim
Admin Panpa